Ганна Старикова (голова Київоблради): Єдина соціальна картка мешканця Київщини досі не працює

Щодня мешканці Київської області, які працюють або мають справи у столиці, зіштовхуються із проблемою транспортного сполучення віддалених населених пунктів та нестачі маршруток на популярних напрямках. І з кожним роком ситуація стає ще гіршою, адже навколо Києва з’являються десятки нових житлових масивів. На початку цього року, навіть, електронна петиція про створення комунального автобусного парку у Києво-Святошинському районі (на сайті петицій до Київської обласної ради) набрала необхідну кількість голосів. А буквально днями, бажання отримати пряме транспортне сполучення із Києвом, висловили жителі міста Бориспіль.
Великого резонансу набуває і кожне підвищення вартості проїзду в маршрутному таксі. Адже зі збільшенням вартості, якість надання послуг перевізниками залишається на тому ж рівні.
Самі ж компанії, які займаються перевезенням неодноразово зверталися до обласної влади щодо компенсації обслуговування пільговиків. Через відсутність коштів з обласного бюджету, перевізник перекладає тягар на плечі інших пасажирів, підвищуючи вартість проїзду. Замкнуте коло.
Зауважу, що одна із проблем – це повне нерозуміння скільки пільгових категорій населення, та як часто користуються маршрутними таксі. А отже важко вирахувати розмір компенсації, яку має заплатити обласний та місцевий бюджет.
Як варіант виходу із ситуації, Київська обласна рада ініціювала та ухвалила у травні 2017 року, обласну цільову програму «Впровадження Єдиної соціальної картки мешканця Київщини». Одним із пунктів цієї програми є можливість для всіх пільгових категорій Київської області, користуватись громадським транспортом в межах всієї області. Суть полягає у тому, що пенсіонер, людина з інвалідністю, учасник бойових дій тощо, щомісяця отримує певну суму коштів на картковий рахунок, якою може розрахуватися за проїзд у громадському транспорті. Таким чином ідентифікуються усі пільговики, що дає можливість зрозуміти реальну картину.
Впровадження Єдиної соціальної картки надає можливість системного контролю за якістю надання соціальних послуг населенню та запобігає порушенням і зловживанням при наданні та отриманні соціальних пільг. Якщо говорити про транспортну сферу, то така картка дає можливість реально побачити кількість людей, що мають пільги, яка користується громадським транспортом, частоту використання тощо.
Перевізник же отримуватиме кошти за користування маршрутками від самого пільговика, а не очікуватиме компенсації з бюджету.
Здавалося б – це те, що має влаштувати всіх: пільговики – спокійно користуються всіма видами транспорту, перевізник вчасно отримує кошти за послуги, тому немає потреби підвищувати вартість проїзду, є кошти удосконалення автопарку, збільшення кількості машин.
Але програма, яку, нагадаю, затвердили ще минулого року, досі не працює. Усього передбачено виділити 40 мільйонів гривень на програму. У цьому році, зокрема, бюджетом Київської області передбачено 14 мільйонів. Але жодної копійки на реалізації таких важливих проектів не дають. Звісно, тільки монетизація пільг не вирішить питання із громадським транспортом на Київщині. Проте, це може бути одним з механізмів наведення ладу у цій сфері

Дописати коментар

0 Коментарі