Сергій Льовочкін: Проект Держбюджету на 2019 рік – це бюджет злиднів, брехні та поліцейської держави

Запропонований урядом проект Держбюджету-2019 – це приклад того, яким не повинен бути бюджет країни, яка намагається вирватися з бідності. Про це заступник Голови парламентської фракції ОПОЗИЦІЙНОГО БЛОКУ Сергій Льовочкін написав в своєму блозі «Останній бюджет від нинішньої влади» на сайті «Кореспондент».
Він підкреслив, щоб створити для України та її громадян перспективу якісного поліпшення ситуації в усіх сферах життя, потрібно даний законопроект переробити повністю. «І починати потрібно з економіки. Чотири з гаком роки українська промисловість бореться за виживання в максимально важких умовах, створених владою. І тепер нам пропонують ще на рік продовжити цей курс. Сумарні прямі витрати на просування і розвиток експорту запропоновані на рівні 158 млн гривень. Це 0,000009% очікуваних обсягів експорту в 2019 році (63 млрд доларів). Кошти на стимулювання залучення інвестицій і підтримку інновацій з 200 млн грн в 2018 році скоротяться до менш ніж 178 млн грн в наступному. На 16,7% в реальному вираженні скорочується фінансування держзамовлень і Загальнодержавної цільової науково-технічної програми», – зазначив народний депутат.
Сергій Льовочкін підкреслив, що внесений проект бюджету є антисоціальним. «Він продовжує практику бюджетів 2014-18 років, якими урізалися реальні соціальні стандарти, недофінансовувалися медицина та освіта, в результаті чого мільйони українців опинилися за межею бідності», – акцентував він.
«Крім того, план по субвенції на надання житлово-комунальних субсидій урізаний майже на чверть – з 71 млрд грн в 2018 році до 55,1 млрд грн в 2019-му. І це при тому, що, по-перше, навіть суми на нинішній рік були заниженими (за підсумками перших 7 місяців з бюджету витрачено 80% всієї субвенції), по-друге, влада вже заявила про зростання цін на газ і опалення цієї осені і, швидше за все, наступної весни», – зазначив парламентарій.
Сергій Льовочкін підкреслив, що неадекватна індексація соцстандартів на інфляцію – основна причина того, що на п'ятому році цієї влади 47,3% населення продовжує перебувати за межею абсолютної бідності. «У 2014 році частка населення з витратами нижче фактичного прожиткового мінімуму становила 28,6%. Влада пишається тим, що підвищує мінімальну зарплату до 4 173 грн. Але ця «мінімалка» – менше 150 доларів за сьогоднішнім курсом – залишається найнижчою в Європі, нижче Білорусі та Молдови, не кажучи вже про країни Євросоюзу. Чи є в цьому хоч якийсь стимул для українських громадян працювати вдома? Відповідь очевидна», – зазначив опозиційний політик.
Він наголосив, що іншою очевидною особливістю проекту Держбюджету на 2019 рік є те, що він підготовлений неякісно і побудований на нереалістичних прогнозах. «Запланований в ньому рівень інфляції – 7,4% – ще до початку 2019 року виглядає абсолютно нереалістичним, оскільки не враховує наслідків майбутнього підвищення тарифів на газ і опалення, а також розігрітий зростанням мінімальної зарплати споживчий попит. Бізнес, що оцінює ситуацію більш реалістично, очікує в 2019 році інфляцію на рівні 10%», – написав народний депутат.
«Починаючи з 2014 року, жодного разу не збільшувалася допомога при народженні дитини. На 2019 рік вона знову складе 41 280 грн, в т.ч. одноразова виплата 10 320 грн і наступні щомісячні виплати протягом 36 місяців на рівні 860 грн», – зазначив опозиціонер.
«Ні сфера освіти, ні охорона здоров'я не отримають коштів, передбачених їм згідно з прийнятими в 2017 році законами», – підкреслив Сергій Льовочкін.
Він звернув увагу, що єдине, на чому влада не економить, – це силові структури. «Утримання і забезпечення діяльності «силовиків» виросте на 14,9 млрд грн (або на 22,9%). З них найбільшими темпами підвищуються витрати на апарат МВС і поліцію (+30,6% або +9,67 млрд грн), Управління держохорони (+20,4% або +0,21 млрд грн), Держприкордонслужбу (+15,6% або +1,46 млрд грн), СБУ (+15,5% або +1,26 млрд грн). Всі витрати на «силовиків» в проекті (80,07 млрд грн) на 12,7% перевищують обсяги освітньої субвенції, на 45,5% – медичної субвенції.
Паралельно на утримання і забезпечення діяльності прокуратури та судів виділяється 23,6 млрд грн. Причому витрати тільки на прокуратуру складуть майже 7,2 млрд грн – це більш ніж в півтора рази вище за бюджет Національної академії наук (4,7 млрд грн), хоча ще п'ять років тому (у 2013 р.) витрати на Генпрокуратуру і Академію наук були однаковими», – зазначив опозиційний політик.
«Сумарні витрати на оборону і правопорядок виростуть на 31,5 млрд грн (+27%) до 209,5 млрд грн (5% ВВП). Для порівняння – це майже в 2,3 рази більше, ніж витрати на медицину. Причому кожна друга гривня піде не на розвиток, як прийнято в країнах, які реально піклуються про свою обороноздатність, а на «проїдання», – підкреслив парламентарій.
«Бюджет України повинен бути зовсім іншим. Держава нарешті повинна поставити на перше місце людину. Відновлення економіки та створення робочих місць, посилення соціального захисту громадян – все це можливо вже в бюджеті 2019 року, коли він буде переглянутий в наступному році, після виборів», – резюмував Сергій Льовочкін.
Детальніше про особливості проекту Державного бюджету на 2019 рік читайте тут.

Дописати коментар

0 Коментарі